DTD ve TCDD yönetimi arasında 28 Mart 2016 Pazartesi günü bir toplantı gerçekleştirilmiştir.
Toplantıya, Genel Müdür Yardımcısı Sn. Murat Kavak başkanlığında Yük Dairesi ve Cer Dairesi yönetimi katılmışlardır.
Toplantıda ele alınan konular sırasıyla şöyledir :
1. Tarifelerde indirim ve taşıma maliyetlerinin düşürülmesi ;
Öncelikle konteyner tarifesinde yapılacak iyileştirmenin dolu taşıma tonajlarında yapılması ve alternatifleri değerlendirilmiş , sonuçları önümüzdeki günlerde tarife değişikliği olarak TCDD tarafından yayınlanacaktır.
Genel bir tarife indirimi talebimize karşılık , bu yıl yapılması planlanan %5 + %5 fiyat artışlarının önce Haziran 2016’ya , sonra yıl sonuna kadar yapılmayacağı karara bağlanmıştır.
2. ECM sözleşmesi ve içeriği :
- TCDD’den ECM hizmeti alacak firmalarımızın imzalaması talep edilen ECM sözleşmesinin tarafımızdan talep edilen değişiklik sonrasındaki son hali , tekrar görüşlerimiz alınmak üzere tarafımızla paylaşılacaktır.
- Ulusal vagon bakım yönetmeliğine ihtiyacımız olduğu tarafımızdan dile getirilmiş ; mevcut yönetmelik olan TTŞ 340’ın uluslararası formata oturtulmak üzere değiştirildiği bilgisi Cer Dairesi yönetimi tarafından verilmiştir. Yaklaşık 600 sayfa olarak yenilenen yönetmelik yayınlanmadan önce , görüş ve önerilerimiz alınmak üzere tarafımızla yapılacak bir toplantıda madde madde değerlendirilecektir.
- ECM ‘nin önemli şartlarından biri olan Ulusal Emniyet Göstergelerinin belirlenmesi ve yayınlanması tarafımızdan talep edilmiş , Cer Dairesinin bu konuda bir çalışma yaptığı bu çalışmanın sonuçlarının görüşlerimiz alınmak üzere tarafımızla bir toplantı yapılması karara bağlanmıştır. Bu toplantıların takvimini Cer Dairesi adına Sn. Zuhal hanım yapacaktır.
- DDGM ve TCDD tarafından hazırlanan her türlü yönetmelikle ilgili birlikte ortak çalışma kararı verilmiştir.
-
3. Başkent Ray projesi kapsamında kapanan Ankara yolu :
- Yol Dairesi başkanı ile yapılan telefon görüşmesine göre yolun aç kapa yöntemiyle trafiğe açık tutulması burada uygulanacak inşaat tekniği ihtiyacı nedeniyle mümkün olmamaktadır. Bu şekilde yolun yenilenmesi çok uzun zaman almaktadır.
- Bu nedenle oluşacak mağduriyeti gidermek üzere aktarma yapılabilecek yükler için Marşandiz ve Sincan istasyonları varışlı taşımalarda özel indirimli tarife uygulanarak buradan aktarma yapılıp , konteynerlerin Lalahan ve Elmadağ istikametindeki müşterilere taşıma maliyetini , mevcut maliyetlere yaklaştırmak suretiyle bir çözüm üretilmeye çalışılacaktır.
- Aktarma mümkün olmayan yüklerde ; uzun yoldan yapılacak taşımalarda kısa yol ücretinin uygulanmasının geçmiş dönemlerde soruşturma konusu olmasından dolayı mümkün olmadığı , ancak ortaya çıkacak maliyetin paylaşılması şeklinde bir çözüm için çalışma yapılacağı , fiyat çalışmaları tamamlanmadan önce tarafımızla yeniden bir toplantı yapılıp görüşlerimizin değerlendirileceği karara bağlanmıştır.
Ayrıca yolun yapımını üstlenen müteahhit firma yönetimi ile yapılan toplantıda ; TCDD tarafından 1. Yolun 10 ay içinde trafiğe açılması için projede değişiklik istendiği ve müteahhit firma tarafından kabul edildiği bilgisi alınmıştır.
Sayfada Ara
DUYURU
Köşe Yazıları
Aşağıdaki formu kullanarak e-posta adresinizi sistemimize kayıt edin, gelişmelerden haberdar olun.
Çevirimiçi Broşürümüzü İndirmek İçin TIKLAYIN!
Raporumuzu İndirmek İçin TIKLAYIN!
Bilanço ve Gelir Tablosunu İndirmek İçin TIKLAYIN!