Bize Ulaşın :

+90 (216) 495 29 65

Haberler

UDHB Bakanı Sayın Binali Yıldırım ile Toplantı Yapıldı

Demiryolu Taşımacılığı Derneği (DTD) Yönetim Kurulu Üyeleri Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Sayın Binali Yıldırım'ı 10.03.2016 Perşembe günü makamında  ziyaret ettiler. Toplantı çok sıcak bir ortamda 45 dakika sürdü.
 
Ziyarete, DTD Yönetim Kurulu Başkanı Özcan Salkaya, DTD Genel Sekreteri Ömer Faruk Bacanlı, DTD Yönetim Kurulu Üyesi Recep Soyak, DTD Üyesi Köktaş Lojistik Firması sahibi, Samsun Milletvekili ve TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Üyesi Sayın Fuat Köktaş katıldılar.
 
Toplantıda, TCDD Genel Müdür Yardımcısı Sayın Murat Kavak da bulundu.
 
Toplantıda DTD Yönetim Kurulu Başkanı Özcan Salkaya aşağıdaki bilgileri Sayın Bakanımıza sözlü ve yazılı olarak aktardı;
 
1- DTD'nin Kuruluş süreci, Üye profili ve yaptıkları işlerle ilgili detaylı bilgi verildi.
 
2- TCDD Eşya Tarifesinde Mart 2016 da yapılması planlanan zammın durdurulması, 2007 den beri taşıma ücret artışlarının ve taşımaların maliyetini doğrudan olumsuz etkileyen Eşya Tarifesi kapsamındaki diğer düzenlemelerin, özel demiryolu firmalarının aleyhine yapıldığı ve bu nedenle taşıma miktarlarının beklenen düzeyde artmadığı,  tarifedeki TCDD ve özel sektör ayrımının kaldırılması , 45-57 ton aralığındaki ödeme tonajının 45-59 ton yapılması gerektiği , demiryolunun tekrar cazip hale getirilmesi için tarifelerde olumlu değişikliğe ihtiyaç olduğu ,
 
3- Demiryolu araçlarının tescili ile ilgili daha önce TCDD’ye aynı isim altında ödemelerin yapıldığı tekrar başka bir devlet kurumuna aynı ad altında ödeme yapılmasının doğru olmadığı ve yönetmelikteki bu maddenin halen kullanılan vagonlara uygulanmaması gerektiği,
 
4- Hazırlanan tüm yeni mevzuat ve düzenlemelerin özel sektör firmalarına karşılanması zor maliyetler yüklediği, bu süreçte yapılacak tüm düzenlemelerde özel sektörün, ayakta kalabilmesi ve devamlılığını sağlayabilmesi için her türlü korumanın ve teşvikin yapılmasını, maliyetini artıracak her türlü ücretin bu süreçte alınmamasını ya da çok makul düzeyde alınmasını, yine bu süreçte devletin demiryolunu bir gelir kapısı olarak görmemesini,
 
5- Demiryolu Altyapısının yetersizliği nedeniyle çok zor bir süreç geçiren demiryolu taşımacılığı sektörünün , diğer modlarla rekabet edemez duruma geldiği , TCDD'nin taşıma miktarının geçmiş yıllara göre düştüğü, Bu nedenle demiryolu ulaştırmasının serbestleştirilmesinin, demiryolu altyapı (bakım-onarım, elektrifikasyon, sinyalizasyon, rehabilitasyon) yatırımlarının hızlı bir şekilde bitirildikten sonra başlatılmasının, ülke için ve özel şirketlerin yatırım yapmaları için çok önemli olacağını,
 
6- Serbestleştirme sürecinde TCDD ve Demiryolu Taşımacılık A.Ş ile  rakip olmak değil birlikte olmanın yolunun açılması gerektiği,
 
7- Bu geçiş döneminde Türkiye'nin özel demiryolu şirketleri olan demiryolu sektörü ile ilgili tüm üreticilerin, yatırımcıları, taşımacıların, işleticilerin ayakta kalabilmeleri için  Demiryolu Taşımacılık A.Ş ye verilen teşvikler gibi  yararlandırılmasının önünün açılmasını,
 
8- Yerli imalatçı özel sektörün TCDD’nin bağlı kuruluşlara vagon siparişlerinden pay alması ( ihale yolunun açılması), Yabancı Lojistik firmalarının Türkiye’ye vagon getirmek istedikleri ancak bunun durdurulduğu,
 
9- Lokomotif yatırımlarına ve imalatına hız verilmesi
 
10- Hazar geçişleri için özel sektörün Demiryolu olarak hazırlık yapmasının teşvik edilmesini,
 
11- Demiryolu Ulaştırmasının Serbestleştirilmesi sürecinde UDHB başkanlığında bir "İletişim Koordinasyon Kurulu" oluşturulmasını talep ettiğimizi, bu kurulda DDGM, TMKT, TCDD ve DTD'nin  bir arada ve belli periyodlarla toplanarak, sistemin işleyişini gözden geçirmelerinin, bu kurul vasıtasıyla sistemin önünü açacak süreç iyileştirilmesi ile ilgili düzenlemelerin yapılmasının çok yararlı olacağı ifade edilmiştir.
 
Toplantıda Sayın Bakana yazılı bir rapor da verilmiştir. 
 
Sayın Bakan, söylenenleri not aldığını, yazılı raporu da dikkatlice inceleyeceğini, özel sektörün daima yanında olduklarını, yakın çalışma arkadaşları ile bir değerlendirme yapacaklarını belirtmiştir.
 
Önümüzdeki süreçte de toplanılması dileklerinde bulunulmuştur.
 

DUYURU

İlgililerin dikkatine; 19 Haziran 2019 Çarşamba

Firmamız Greenbrier(Rayvag) olarak ülkemiz demiryolu taşımacılığının yoğun olarak yapıldığı Payas/İskenderun, Malatya, Kayseri ve Divriği/Sivas'ta Mobil servis hizmeti vermeye başlamışlardır. Hizmetlerimiz üç şekilde verilmektedir.
1-Vagon sahibi firma vagonu hakkında bilgi verir. Yapılacak tamirin şeklini de belirlemiş ise; Firmamızdan fiyat ister ve karşılıklı mutabakatla arıza giderilerek fatura edilir.
2-Vagon sahibi firma vagonları ile ilgili bilgileri verir, firmamız yıllık olarak vagonların bütün ihtiyaçlarını karşılayarak hizmet verir. Karşılıklı şartları belirleyerek fiyatlama mutabakatı ile aylık fatura edilerek ödeme talep edilir.
3-Mobil ekiplerimizin konuşlandığı istasyonlardan geçen müşteriye ait vagonların tamamı her geçişinde arıza, sarf ve durum tespiti amaçlı kontrol edilir, bir gün sonra müşteriye rapor edilir. Bu hizmet için vagon başı cüzi bir bedel aylık olarak talep edilir. Şayet arıza tespit edilirse anında müşterinin ECM ve yetkilisine haber verilir. Arıza hakkında detaylı bilgi verilir, tamirin yapılma şekli belirlendikten sonra müşteriye daha önce belirtilen yedek parça ve işçilik ücreti üzerinden tamir gerçekleştirilir.
Bilgilerinize sunarız.

Üyelerimiz

E-Posta Listemize Kayıt Olun

Aşağıdaki formu kullanarak e-posta adresinizi sistemimize kayıt edin, gelişmelerden haberdar olun.

Süreli Yayınlarımız

Demiryolu Dergisi Son Sayısı Çıktı!

Demiryolu Dergisi Son Sayısı Çıktı!

İndir

Çevirimiçi Broşürümüzü İndirmek İçin TIKLAYIN!

Raporumuzu İndirmek İçin TIKLAYIN!

Bilanço ve Gelir Tablosunu İndirmek İçin TIKLAYIN!