Bize Ulaşın :

+90 (216) 495 29 65

Köşe Yazıları

15.02.2013

Yeşil ve Temiz Bir Dünya İçin Demiryolu

Teknoloji başlangıç noktasına döndü. Yeşile önem veren kamuoyu baskısı ve bu baskı sonucu şekillenen yeni politikacı kuşağı için demiryolu yük ve yolcu taşımacılığı “temiz bir alternatif” olarak dünya gündemine girdi.   
Demiryolu, otomobilin anavatanı Amerika'da bile tekrar göze girmeye başlıyor. ABD Başkanı Barack Obama, 10 potansiyel demiryolu koridorunda yüksek hızlı hat inşa etmek için "çok gecikmiş" bir planı bu yılın başlarında ilân etti. Hızlı tren, Avrupa'nın büyük kısmında hava taşımacılığının yerini aldı.

Havaalanlarında olduğu gibi, modern tren istasyonları da yolcu akışını hızlandırmak için, geliş ve gidiş mekânlarını genelde birbirinden ayırıyor. Bu istasyonlarda yolcular, şehirlerarası ve havaalanı trenine ya da hafif raylı trene binebiliyor. 

Demiryolu geri döndü, havaalanında bile...

Hürriyet Ekonomi Müdürü ve yazarı Vahap Munyar 18.02.2010 tarihli yazısında,
“Ford Motor Company Başkan Yardımcısı Mark Fields’e sorduk:
- Yeniden özel jetleri kullanmaya başladınız mı?
- Jet mi? Ne jeti ? Artık özel jet yok,tren var…
Fields,kendisi söylemese de,Motor Show için Detroit’ten Chicago’ya son seyahatini de trenle yapmıştı…”

Dünya Tarihinin Kronolojik Safhalarını;
1-Yazının icadından,Roma İmparatorluğunun çöküşüne kadar kadar geçen dört binlik “Eski Çağ Dönemi”,
2- Eski Çağ ile büyük keşifler arasında bir geçiş dönemi olan bin yıllık “Orta Çağ Dönemi”,
3- Rönesans’tan XVIII. yy. sonundaki devrimlere kadar süren ve “klasik” diye adlandırılan üç yüzyıllık “Modern Çağ” veya “Yeni Çağ Dönemi”,
4-XVIII.yy. sonundaki devrimlerden XIX. yy. üçüncü çeyreğine kadar devam eden “Yakın Çağ dönemi”,
5- XIX. yy. üçüncü çeyreğinden 1950 yılına kadar “Demiryolu Çağı”
6- 1950-2000 arasında “Karayolu Çağı”
7- 2000 yılından itibaren de “Yeşil, Modern ve Küresel Demiryolu Çağı”

olarak sıralayabiliriz.


Türkiye “Yeşil, Modern ve Küresel Demiryolu Çağı” trenini kaçırmamalıdır.

Dünya’nın “Yeşil, Modern ve Küresel ulaştırma sektörüne” yaklaşımı, ekonomik gerekçelerin dışında,insanlığın ve doğanın geleceğine olan endişelerinden kaynaklanıyor.
Son çeyrek yüzyılda ulaştırma sektöründeki gelişmeler,doğa ve insan yaşamındaki korkutucu olaylar ve yaşananlar,tüm dünyayı zor bir karar aşamasına getirdi; Ekonomik gereklilikler mi? İnsan ve doğa mı? tercihi ile karşı karşıya kalındı.

Aynen 150 yıl önce Amerika Birleşik Devletlerinde yaşananlar gibi.
Herkesin bildiği gibi; Topraklarının büyük bölümü zaten ellerinden alınmış olan kızılderililerin reisi Seattle, kabilesini başka topraklara yerleştirmek isteyen ABD Başkanı’na hitaben yazdığı mektubunda belirttikleri,150 yıl sonra bile hala geçerliliğini koruyor.
Mektupta şunlar belirtiliyordu;
“Beyaz adam annesi olan toprağa ve kardeşi olan gökyüzüne, alıp satılacak, işlenecek, yağmalanacak bir şey gözüyle bakar.

O'nun bu ihtirasıdır ki, toprakları çölleştirecek ve herşeyi yiyip bitirecektir.
Biz Kızılderililer Beyaz adamın kurduğu kentleri de anlayamayız.Bu kentlerde huzur ve barış yoktur. Beyaz adamın kurduğu kentlerde, bir çiçeğin taç yapraklarının açarken çıkardığı tatlı sesler, bir kelebeğin kanat çırpışları duyulmaz.

Belki bir “vahşi!” olduğum için anlayamıyorum ama, benim ve halkım için önemli olan şeyler oldukça başka.

İnsan bir su birikintisinin etrafına toplanmış kurbağaların, ağaçlardaki kuşların ve doğanın seslerini duymadıkça, yaşamın ne değeri olur?

Bir kızılderiliyim ve sizi anlamıyorum.

Biz kızılderililer, bir su birikintisinin yüzünü yalayan rüzgarın sesini ve kokusunu severiz.
Çam ormanının kokusunu taşıyan ve yağmurlarla yıkanıp temizlenmiş meltemleri severiz.

Hava önemlidir bizim için.Ağaçlar, hayvanlar ve insanlar aynı havayı koklar.
Beyaz adam için bunun da önemi yoktur.Ancak size bu toprakları satacak olursak, havanın temizliğine önem vermeyi de öğrenmeniz gerekir.

Çocuklarınıza havanın kutsal olduğunu öğretmeniz gerekir. Hem nasıl kutsal olmasın ki hava? Atalarımız doğdukları  gün ilk nefeslerini onun sayesinde almışlardır.Ölmeden önce son nefeslerini de gene bu havadan almazlar mı?

Toprak satmamız için yaptığınız öneriyi inceleyeceğiz.

Eğer önerinizi kabul edecek olursak, bizim de bir koşulumuz var:
Beyaz adam bu topraklar üzerinde yaşayan bütün canlılara saygı göstersin.”

Seattle’nin mektubu şöyle bitiyor;

”….Toprağımızı alma önerinizi düşüneceğiz.Kabul edersek,bu belki de bize vaat ettiğiniz bölge için olacaktır.Orada belki de kalan günlerimizi gönlümüzce yaşayabiliriz.Bu dünyada,son Kızılderi’li de yok olduğu zaman,yalnız çayırlar üzerinde bulut gibi hareket eden bir anı kalacaktır.Bu kıyılar,bu ormanlar halkımın ruhunu koruyacaktır.Çünkü onlar bu dünyayı yeni doğan bir çocuk anasının yürek atışını nasıl severse,öyle severler.Öyle ise,toprağımızı alırsanız,onu bizim sevdiğimiz gibi seviniz.Onunla bizim ilgilendiğimiz gibi ilgileniniz.Anılarını da aynen saklayınız.
Onu çocuklarınız için,bütün gücünüzle,bütün aklınızla ve bütün kalbinizle koruyunuz ve seviniz.
Tanrının hepimizi sevdiği gibi.Bildiğimiz bir şey var,Tanrımız aynı Tanrı ve bu dünya onun için değerli.

Beyaz adam bile bu ortak kaderden ayrı tutulamaz. 
Göreceksiniz…
Bütün bunlardan sonra kardeş de olabiliriz.”
Dünya Seattle’nin söylediklerini KYOTO’da,Kopenhag’da konuştu.Tam bir sonuç alınamadı.Ülkeler yine sanayilerini,fabrikalarını,üretimlerini ve ortaya çıkacak maliyetleri düşünüyor.
Ancak küreselleşen dünya kamuoyunun baskısına dayanmak mümkün olmayacaktır.Bu konuda ayak direyen,geleceğini görmekte zorlanan sektörler,bir gün ortada kalacaklardır.

 
YAŞAR ROTA

DUYURU

İlgililerin dikkatine; 19 Haziran 2019 Çarşamba

Firmamız Greenbrier(Rayvag) olarak ülkemiz demiryolu taşımacılığının yoğun olarak yapıldığı Payas/İskenderun, Malatya, Kayseri ve Divriği/Sivas'ta Mobil servis hizmeti vermeye başlamışlardır. Hizmetlerimiz üç şekilde verilmektedir.
1-Vagon sahibi firma vagonu hakkında bilgi verir. Yapılacak tamirin şeklini de belirlemiş ise; Firmamızdan fiyat ister ve karşılıklı mutabakatla arıza giderilerek fatura edilir.
2-Vagon sahibi firma vagonları ile ilgili bilgileri verir, firmamız yıllık olarak vagonların bütün ihtiyaçlarını karşılayarak hizmet verir. Karşılıklı şartları belirleyerek fiyatlama mutabakatı ile aylık fatura edilerek ödeme talep edilir.
3-Mobil ekiplerimizin konuşlandığı istasyonlardan geçen müşteriye ait vagonların tamamı her geçişinde arıza, sarf ve durum tespiti amaçlı kontrol edilir, bir gün sonra müşteriye rapor edilir. Bu hizmet için vagon başı cüzi bir bedel aylık olarak talep edilir. Şayet arıza tespit edilirse anında müşterinin ECM ve yetkilisine haber verilir. Arıza hakkında detaylı bilgi verilir, tamirin yapılma şekli belirlendikten sonra müşteriye daha önce belirtilen yedek parça ve işçilik ücreti üzerinden tamir gerçekleştirilir.
Bilgilerinize sunarız.

Üyelerimiz

E-Posta Listemize Kayıt Olun

Aşağıdaki formu kullanarak e-posta adresinizi sistemimize kayıt edin, gelişmelerden haberdar olun.

Süreli Yayınlarımız

Demiryolu Dergisi Son Sayısı Çıktı!

Demiryolu Dergisi Son Sayısı Çıktı!

İndir

Çevirimiçi Broşürümüzü İndirmek İçin TIKLAYIN!

Raporumuzu İndirmek İçin TIKLAYIN!

Bilanço ve Gelir Tablosunu İndirmek İçin TIKLAYIN!